Integritetspolicy

Juridiska personer (Företag)

Vårt kundregister innehåller normalt endast uppgifter om juridiska personer. Sådana uppgifter är inte personuppgifter och omfattas inte av reglerna i dataskyddsförordningen. Uppgifter om enskilda näringsidkare och uppgifter om kontaktpersoner på företagen är dock personuppgifter, och sådana personuppgifter är tillåtna att hantera för att hantera avtalet med leverantörerna.

Hur behandlar vi din personliga information?

När du handlar från en webbutik, vår eller någon annan, så lämnar du ifrån dig information om dig själv. Vart du bor, vilken e-postadress du har och vad du handlar. Vissa av våra kunder undrar vad vi gör med informationen och här beskriver vi lite mer formellt hur vi arbetar med information. Grunden i allt vi gör är att behandla våra kunder som vi själva vill bli behandlade. Det gäller även när det kommer till information.

Sammanfattning av vår informationshantering.

Vi samlar alltid in så lite personlig information som möjligt. Det vi behöver veta är var du bor för att kunna skicka varorna hem till dig. Beställer du till ditt jobb eller sommarställe behöver vi inte ens veta var du bor. Vill du beställa mot faktura så måste vår samarbetspartner Svea Ekonomi ha ditt personnummer. Bara då kan du få dina varor hemskickade mot faktura. Sen så måste vi såklart veta vilka produkter du beställer och vi behöver din e-postadress för att kunna kontakta dig med leveransbesked, ändrad information osv. Här kommer en mer detaljerad beskrivning.

Vilka system hamnar dina uppgifter i?

  • Databas för www.klinikorder.se
  • Mailchimp för nyhetsbrev, erbjudanden och utbildningar.
  • Eget mailsystem för att enkelt ta kontakt med dig.

Dina Kundmail

Vi använder [email protected] som e-post för kundsupport. När du mailar till [email protected] så är det alltså binero.se en e-posttjänst vi använder. Normalt sett raderar vi inkomna mail senast 2-3 månader efter att vi mottagit dom. Behöver vi spara någon information så lägger vi över den informationen i en map med samtliga kunders information.

Leverans

När vi packat dina ordrar skickar vi iväg dem med vår samarbetspartner DHL. Har du frågor över hur de hanterar dina uppgifter måste du kontakta DHL.

Dataskyddsansvarig Hos?

Vår VD är dataskyddsansvarig och ansvarar för att alla medarbetare är insatta i hur vi bearbetar information. Vill du ha kontakt så maila [email protected]

Hur använder vi den här informationen?

Vi använder informationen för att expediera din beställning. Vi använder din e-postadress för att kunna skicka information till dig. Vill du inte ha information från oss så kan du enkelt via en lank i informationsmailet avbeställa vidare informationsbrev och kommer då aldrig bli kontaktad av oss igen.

Varför sparar vi information?

Vi sparar information av bokföringstekniska skäl. Vi behöver kunna redovisa underlag för skattemyndigheten. Du kan skapa konto på www.klinikorder.se och se dina tidigare beställningar.

Cookies

Vi använder cookies. Det gör vi för att kunna lagra dina varor i din varukorg. Vi använder dessutom Googles tjänster ”Google Analytics” och ”Google Remarketing”. Även dessa tjänster använder cookies.

Information till andra aktörer

Vi lämnar aldrig ifrån oss din information till någon annan. Undantag görs om vi av någon anledning är tvingade enligt lag eller domstolsbeslut.

Ta bort din information från vår databas

Den information vi sparar finns bara som underlag för den ekonomiska transaktionen och behålls av legala skäl och kan därför inte raderas. Har du frågor så är du välkommen att kontakta oss på [email protected]
Med denna information hoppas vi att du känner dig trygg med hur vi behandlar dina personuppgifter och vill fortsätta handla produkter och klinikutrustning av oss.