TBH Health Pro – Rökutsug

• Minimera Infektionsrisk
  • Ren omgivande luft
  • Säkerhet för dig
Mängder av skadliga partiklar skapas vid laserbehandling.

Partiklar bör inte andas in!

TBH Health Pro Rökutsug – Var noga med att skydda patienter, personal och dig själv under laserbehandlingar:

Vår utsugsteknik filtrerar skadliga laserpartiklar och ångor, minimerar infektionsrisken och säkerställer ren omgivande luft, som gör att du och din patient kan känna dig trygg.

Skydda patienter, personal och dig själv under laserbehandlingar

Arbeta säkert
Minimera Infektionsrisk
Ren omgivande luft

Faror vid laserbehandling

Varför är rökavskiljning viktigt under laserbehandling?

Oavsett om du arbetar med ablativa, vaporiserande eller Q-switchade lasrar virvlas mänskliga partiklar upp i luften med nano- eller pico-switchade pulser. Även om du bränner vävnad på konventionellt sätt med en eller annan utrustning, bildas ångor och mänsklig vävnad, ofta påverkad av virusgenom, förångas i luften och kan andas in.

Kirurgisk rök är lika skadlig som cigarettrök. En vävnadsablation på 1g ger rök med samma mutagenicitet som 6 ofiltrerade cigaretter. Vid användning av monopolär diatermi i ett plastikkirurgirum motsvarar den dagliga rökproduktionen cirka 27-30 cigaretter. Därför rekommenderar COSHH (Control of Substances Hazardous to Health Regulations) i Storbritannien, tyska Berufsgenossenschaft für Gesundheitsdienst und Wohlfahrtspflege och Occupational Safety and Health Administration i USA användning av rökevakuatorer.

TBH Health Pro – Rökutsugphoto

TBH Health Pro – Rökutsug